marți, 30 septembrie 2008

Windows Server 2008

Noul server al Microsoftului. Microsoft se străduieşte mult să-l impună pe piaţă: in programul MSDN-AA este disponibil gratuit de ceva vreme un RC, pe unde au prezentări oferă discuri cu Server2008 trial, prezentările îl ridică în slăvi. Ei să vedem despre ce e vorba.

Nu o sa vorbesc despre detalii tehnice, e plin netul de aşa ceva şi nici nu pot spune că mă pricep la aşa ceva. În schimb, o să împărtăşesc experienţa mea scurtă de utilizare a lui.

Instalarea: ~25 minute pe laptop. Stăteam şi mă întrebam dacă e pe bune sau am ales din greşeală ServerCore în loc de Standard cu GUI.

Configurarea: Motivul pentru care l-am instalat de fapt a fost Hyper-V(ceea ce înseamnă că MSDN-AA functionează: pe mine m-au determinat să-l încerc doar ca să văd despre ce e vorba). Ei bine, după ce am adăugat rolul de Hyper-V şi am îndurat restarturile aferente, am constatat că nu funcţionează vmms, unul dintre cele 3 procese responsabile de Hyper-V. După o documentare scurtă ce m-a lăsat cu dureri de burtă(de la râs), m-am văzut în faţa celor2 posibilităţi: reinstall cu totul ăsat pe default, sau remove la Hyper-V, pus Regional Settings înapoi pe default, re-adăugat Hyper-V, reconfigurat Regionale Settings pentru realitatea din teren. Penibil.

Guest OS: după te opreştti asupra unui OS ce poate fi utilizat fărăsesiuni de voo-doo în Hyper-V, totul decurge ca intr-o masină virtuala din VMWare, doar ca aparent se mişcă ceva mai bine. Numai că optiunile sunt oarecum limitate: orice versiune de Windows care nu l-a prins la lansare pe Bill Gates încă minor e ok(pentru masochiştii din spate: până la Win2k nu a existat niciun Windows, 95, 98 şi Me sunt beta-uri publice) şi vreo 2 arome de linux doar(ce surpriză...). Eu m-am oprit la OpenSuSE 11, că tot aveam un iso pe undeva, şi pentru XP/Vista ar fi trebuit sa dau explicaţii de ce cer descărcarea pentru a nşpea oară. Instalarea a decurs puţin mai greu decât o instalare într-o maşină fizică, dar totusi s-a păstrat in limitele rezonabilului. Ceea ce însă e inacceptabil a fost imposibilitatea de a accesa iso-ul furnizat de MS cu driverele optimizate: pur şi simplu nu se putea accesa cdrom-ul în care Hyper-V monta iso-ul.

Niciun comentariu: